Leo,

Kijk eens bij de hoofdlijsten en dan bij media. Staat het daar ook goed? Dus
niet alleen bij opties plaats bestanden.

Marjolijne

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Leo te Braake
Verzonden: woensdag 29 augustus 2018 16:02
Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Beginnersperikelen: Media

In Legacy heb ik opgegeven waar mijn media staan. Dat is dezelfde map als
waarin ze in Aldfaer ook stonden.

In de geïmporteerde Gedcom staan de media vermeld als
"submap1/submap2/filenaam.ext".

Ik had eigenlijk verwacht, dat na import v.d. Gedcom de foto's meteen zichtbaar
zouden zijn, maar goed, ik moest eerst de media-herkoppelaar gebruiken.
Tot mijn stomme verbazing begon die media te zoeken in c:\ en niet in de
opgegeven folder.

Dat was lastig, want van veel foto's en scans werd een onbewerkte versie in een
andere map ook gevonden, en moest ik een voor een aangeven welke ik wilde.

Ik vind deze procedure niet erg intuitief. Heb ik misschien een instelling
verkeerd staan?

--

Leo
https://www.ltebraake.nl/TNG/