Dnia 2014-06-21, sob o godzinie 17:37 +0200, Tomasz Wasilczyk pisze:
> W takim przypadku zostaje użyty /etc/ssl/ca-bundle.pem.
>

> Nie widzę powodu, dla którego w przypadku nie znalezienia tego pliku
> (ani żadnego innego) libgadu miało by jednak używać tej nieistniejącej
> ścieżki.

Jeśli ca-certificates to jedyny w tej dystrybucji pakiet dostarczający
certyfikaty, to nie widzę powodu, dla którego ta ścieżka nie miałaby być
użyta. Jest pakiet, to libgadu zweryfikuje certyfikaty. Nie ma pakietu,
nie zrobi tego. Jak ktoś nie chce instalować openssl, może ten plik
sobie skopiować.

Jeśli alternatywą ma być brak możliwości weryfikacji certyfikatów w
ogóle, to wolałbym jednak rozwiązanie, które przy minimalnych nakładach
mi na to pozwoli.

> Moim zdaniem configure powinien wyrzucać warning jeżeli nie ma
> skonfigurowanej tej ścieżki - w takim przypadku również paczkę bedzie
> mógł zainstalować każdy oraz zostanie odpowiednio poinformowany w
> przypadku problemów.

Użytkownik końcowy, który instaluje paczkę libgadu tego nie zobaczy.
Nawet jeśli klienty zaczną wyświetlać odpowiedni komunikat, to nadal
wydaje mi się, że doinstalowanie jednej paczki lub skopiowanie pliku
jest łatwiejsze do przełknięcia. A dopiero jeśli komuś nie pasuje
domyślna ścieżka narzucona w specu, zajdzie konieczność przekompilowania
libgadu. Ale to tylko moja skromna opinia.

Co do #warning, to chcesz go dorzucić do źródeł czy nagłówków? Jeśli
źródeł, to IMHO lepszy będzie komunikat z ./configure. Jeśli nagłówków,
to głupio by było zepsuć kompilację poprawnie napisanej aplikacji (patrz
gg_debug i __attribute__((format))), która domyślnie w CFLAGS ma
-Werror.

Pozdr,
Wojtek