Sayın Ümit,

PHP'de Güvenlik konusunda bugüne kadar gördüğüm en güzel yazı [1] ve onun türkçesi olan [2]. Yalnız, Türkçesi orjinal metin ile bire bir aynı mı bilemiyorum.

[1] : http://php.robm.me.uk/
[2] : http://www.okanari.com/2008/05/29/php-guvenlik-klavuzu/

Sorunuza gelince $Deger = $_GETS['id'] yerine $Deger = intval($_GETS['id']) kullanın. Ayrıca bu klavuzda bu husus da açıklanmıştır.

Selamlar,
Nuri AKMAN

umit umit yazmış:
Merhabalar

Php konusunda yeniyim.Php temel güvenlik önlemleri olarak sizler neler yapıyorsunuz örnekler verebilirmisiniz veya dikkat etdiginiz hususlar nelerdir açıklarsanız sevinirim.

Benim sormak istediğim örnek:"index.php?id=1" adam sonra 1' bu şekilde yaptığında doğal olarak sql'im bozuluyor ve çalışmıyor.Bu tarz oluşabilcek olayları nasıl engelleriz.

Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.