Nuri AKMAN @ 30-12-2008 13:15:
> Merhaba Azer Bey,
>
> Basic Programlama dilinde LPRINT adında bir komut vardır. (Komut
> hakkında bilgi buradan [1] alınabilir.) Bu komut, yazıcıya çıktı
> göndermek için kullanılır.

hocam lprint kullanarak yapmaya çalıştığın şeyi anlıyorum, fakat windows
veya linux altında sistem o şekilde çalışmıyor. artı, bu tarz yazılımlarda
sunucu değil istemci tarafında yazdırabilmen için her yazıcının standart,
her kağıt ayarının aynı olması lazım. bunları sağlayabilirsen window.print()
javascript koduyla doğrudan bastırabilirsin.

pek olmaz mı dersen muhtemelen *artık* olmaz. windows 98 ile tıkır tıkır
basan panasonic kx-p1150'miz windows xp'ye geçen muhasebe departmanını
delirtti çünkü artık netsis vs direkt olarak yazıcıya baskı göndermiyor,
illa ki bir fontla beraber baskı yapmaya çalışıyor ve yarım saatte basılacak
sayfalar bir kaç saatte yazılır hale geliyor. ha netsis midir problemin
kaynağı windoze xp midir bilemiyorum ama sonuç itibari ile *line print*
komutunun hala geçerliliği olduğunu özellikle windoze altında zannetmiyorum.

o yüzden yapman gereken kendine bir test düzeneği kurup, sürekli bir şeyler
basmayı denemeye başlaman.

--
Omer Barlas
o...@serbestcagrisim.com