From: linux-programlama-boun...@liste.linux.org.tr
[mailto:linux-programlama-boun...@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Atıf CEYLAN
Sent: Thursday, July 09, 2009 1:40 PM
To: Özgür yazılımlarla çeşitli dillerde yazılım geliştirme
Subject: [turkish 100%] [Linux-programlama] Re: Postgresql Hakkında
Tavsiyeleriniz

Merhaba,
Devrim Hoca olmasamda kıt bilgilerimi sizinle paylaşayım.
PostgreSQL'in daha hızlı olduğunu söylemiş ve geçiş amacınızı buna
bağlamışsınız. A veritabanı B den hızlı demek oldukça göreceli bir
söylem olur ve ne amaçla, nasıl kullanacaksınız? Veritabanı yapınız
nedir? Gibi bi dolu soru ile de farklı sonuçlar alınır. En iyi sistem
bildiğiniz sistemdir. PostgreSQL büyük verilerler ile çalışmak için
oldukça iyi ve functions, triggers, rules vs.. tonla özelliği mevcut.
Ancak büyük çoğunluğu select işlemi olan trigger benzeri
özelliklerinin kullanılmasına ihtiyaç olmayan  normal  web siteleri
için mysql bence daha uygundur. Kapsamlı projelerde ise PostgreSQL
kullanmak kaçınılmaz diye düşünüyorum.

Kolay gelsin.

/**
 * @author Atıf CEYLAN