Kimden: Omer Barlas <o...@barlas.com.tr>
Konu: [Linux-programlama] Re: Online offline olayını nasıl tutuyorsunuz ?
Kime: "Özgür yazılımlarla çeşitli dillerde yazılım geliştirme"
<linux-programlama@liste.linux.org.tr>
Tarihi: 15 Ekim 2009 Perşembe, 10:29

Guychmyrat Amanmyradov @ 15-10-2009 10:13:
> Başka çözümü olan varmı ? Sizinde fikrinizi sorayım dedim. Belki daha
> ogjinal çözüm vardır.

kullanıcı tablosunda bir adet "son tıklama" kolonu bulunur, her tıklamada
kullanıcının tıklama saati kolona eklenir.

birisi login olduğunda da iki sql çalıştırılır;
1. UPDATE kullanicilar SET Durum="OFFLINE" WHERE sonTiklama < TIME()-300;
2. UPDATE kullanicilar SET Durum="ONLINE", sonTiklama=TIME() WHERE
kullanicilar.Id = '....

birincisi anlaşılacağı üzere kullanıcı DB'sinde son 5 dakikadır hareket
etmemiş tüm kullanıcıları offline eder, ikincisi ise kullanıcının son
tıklama saatini günceller. böylece ne cron, ne ajax'a gerek kalmaz, her
kullanıcı hareketinde herşey otomatikman gerçekleşir.

--
Omer Barlas
o...@barlas.com.tr