--- On Fri, 5/7/10, Baris CUHADAR <pard...@gmail.com> wrote:İnsanların kendi
yerellerinde, sadece kendi kullanımlarına özel olmak kaydıyla, söz konusu
sitelerin son içeriklerini incelemek, yada bir veritabanında toplayıp kendi
sorgulamalarını yapmak istemelerini anlayışla karşılıyorum.

Sonuçta google'ın yaptığı, yada söz konusu sitelerin ziyaretçilerinin yaptığı
farklı birşey değil, ha tarayıcı ile bakmışınız yada başka şekilde.

Ancak, bu verileri 3. bir siteye vb. koyup global olarak erişime açmanın pek
ahlaklı bir davranış olmayacağı açık.

Merhaba,
başkalarının kullanımına açmasını niye doğru bulmuyorsunuz ki? Bütün arama
motorlarının yaptığı bu değil mi? Mesela, tüm araba satış sitelerinin
ilanlarının taranabildiği bir site yapsa, çok da faydalı bir iş olur. Sonuçta,
zaten bu sitelerin halka açık olan verilerini toplayacak.
Nuri Bey, özel bir durumunuz yoksa bu işi PHP ile yapmak çok iyi bir karar
değil. Ben geçen ay sevdiğim bir blog'un sayfalarını basit bir shell script ile
kaydedip içindeki linkleri ayıklamıştım. Çok zor değil, shell bilmeseniz bile
internetten bikaç kaynağa bakıp halledebilirsiniz. PHP'den çok daha hızlı
olacaktır.
sevgiler,Mustafa  Aldemir