@Guychmyrat

>Bir kafama takılan, 6 dil bilmek mi yoksa 6 dille uğraşmak yerine 1 dilde
uzmanlaşmak mı?

Çok dil bilmek ve aynı zamanda bir-iki dilde uzmanlaşmak bence en iyisi.
Burdaki çok dil bilmekten kasdım; her dili çok iyi bilmek değil, az/orta
düzeyde bilmek. Bu durumda insanın bakış açısı genişliyor. Başka dünyalarda
başka fikirlerle olmak insanın kendi dünyasının genişlemesine yardımcı
oluyor. Ben bunu özellikle linux dünyasına (ve özgür yazılımlara) geçtikten
sonra gördüm.

Bu arada, script dilleri bütün dertlerimin dermanı olmayacak, herşey toz
pembe değil, oop dillerde yaşadığım sıkıntılar gibi script dillerinde de
sıkıntılar yaşayacağım... bunları iyi biliyorum. İyi bildiğim başka birşey
ise; web projelerinde (en azında client tarafı için) script dillerinin
seçilmesi gerektiğidir.

@Nuri

>Görüleceği üzere facebook PHP ve MySQL ile çalışıyor diyebiliriz.

Ben Facebook un salt php ile geliştirildiğini düşünmüyorum. Geri planda çok
farklı dil ve teknolojiler kullandıklarına inanıyorum. Tıpkı Google ın
yaptığı gibi, Google resmi olarak üç dil kullanıyor, c/c++, java ve python.
Ayrıca, Google ın bütün başarısını sadece seçtikleri dillere yüklemek de
haksızlık olur. Arkasındaki mühendislik ayakta alkışlanmayı hak ediyor
bence.

Her nekadar Php baskın dili olsa da, Facebook da Google gibi farklı dil ve
teknolojiler kullanıyor olmalı. Bu iki örnek sanırım @Guychmyrat ın "bir dil
mi çok dil mi" sorusuna da cevap oluyor. Tekrar ediyorum, dil seçimleri işin
sadece bir boyutu, daha çok dikkat edilmesi gereken etken var (kadro,
pazarlama, finansman, mühendislik, devlet imkanları ...)

28 Ekim 2010 17:41 tarihinde Guychmyrat Amanmyradov <guychmy...@yahoo.com.tr