Soyle bir sorum var.
mysql server icin default charset veya collation tanimlanmamis.
Databaseler default charset olarak utf8 tanimlanmis.
Bir tabloya unicode Turkce karakterler iceren bir dosya yukledigimde,
web serverdan gelen karakterler bozuk oluyordu.
Tablonun collation i utf8_turkish_ci yapinca yeniden yukledim ve duzeldi.
Burada anlamadigim utf8_turkish_ci yapmak her zaman gerekli midir?
Yoksa benim elimdeki dosya unicode oldugu icin mi boyle  yapmam gerekti?

Gerci daha sonra iso8859-9 bir dosyayi ayni tabloya ekleyince bazi
karakterler bos cikti.
Sadece charset olarak utf8 kullanmak yeterli degil miydi?