Arkadaşlar,

PHP MySQL web projemde 5000+ ürün sergiliyorum ve ürünlerle ilgili GÖSTERİM
ve TIK sayaçlarını tutmak istiyorum. Her bir ürün istatistiği günlük,
haftalık, aylık bazda TEKİL ve TOPLAM olarak raporlanabilecek şekilde
olmalı. (Örnek: Bugün XYZ ürünü toplam 8500 defa listelendi, 350 TIK, 260
tekil TIK aldı)

Eğer, ürün ilgili sayfada (kategori içeriği gösterimi veya arama sonucu
gibi bir sayfada) kullanıcıya gösterildiyse gösterim sayacı artacak,
kullanıcı bu ürüne tıkladıysa da TIK sayacı artacak.

Ancak, TIK sayarken *aynı kişi, aynı ürüne* bir çok defa tıklarsa, sadece
bir tanesini saymam gerekiyor.

Bu ihtiyacımın çözümünde "Ürün ID - Kullanıcı Session ID" ikilisi ile
kullanıcı tarafında cookie kullanmayı planlıyorum. Böylece veritabanına
minimum yük getirmiş olacağımı düşünüyorum.

Ancak, bunun efektif bir yöntem olup olmadığı konusunda emin değilim.

Acaba bu konuda sizlerin öneriniz olabilir mi?

Diğer taraftan, bu istatistik tutma ihtiyacım için kullanabileceğim açık
kaynak bir çözüm var mıdır?

Selamlar,
Nuri Akman