Kazım bey,

Linke tıklayınca farkettim, site çakallık peşinde anlaşılan. İlk girdiğimde
cevap vardı. Buradan linkle gidince kapalı olduğunu gördüm.

Google önbelleğinden cevaplarla birlikte görebilirsiniz. Yapılan olay da
şu, reboot, shutdown gibi kodları bash_alias ile başka bir betik dosyası
çalışacak şekilde tanımlıyorsunuz. Burada kullanıcıya y-n sorusu
soruyorsunuz. Eğer cevap y ise reboot programını çalıştıyorsunuz.

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:yUgUZH5j5_YJ:https://www.experts-exchange.com/questions/23772525/reboot-shutdown-y-n-confirmation-message-before-proceeding.html+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr