Mucip varchar yerine text kullan, mysql gibi indeksleme derdi yok pgsqlin,
kolon büyüklüğü de her zaman strlen+1 oluyor. Varcharı ben genelde uyarı
vermesi gereken döviz kodu ülke kodu gibi yerlerde kullanıyorum, exception
döndürdüğü için kontrol işini sql sunucusunun üzerine bırakıyorum.

--
Omer Barlas

Mobil bir cihazdan gönderilmiştir, imla ve anlam hataları olabilir.