Tam bu sırada bir abimin "Sorun çıkana kadar herkes sistem yönetcisidir.
Sorun çıkınca sistem yöneticisi belli olur." lafı geliyor aklıma.

İş sadece scalability tarafında değilde, normal problemleri çözme tarafında
da iyi bir sistem bilgisi gerektirir diye düşünüyorum.

Google'da arayarak elbet bir şeyler bulunur. Belki problem giderilir. Ama
her şeyi Google'da bulamayız.

DevOps biraz "ne iş olsa yaparım" demek gibi geliyor bana. Bir "uzman"
sistem yöneticisi, bir "uzman" yazılım geliştirici çalıştırmak varken
(maddi kaynaklar vb. durumları düşünmezsek), neden ikisinde de uzman
olmayan, iki taraftanda da biraz anlayan bir kişi çalıştırılmalı sizce

Adil İlhan

http://www.adililhan.com