 From: KerimCan Kalıpcıoğlu <kerimcankali...@gmail.com>
To: Linux'la ilgili sınırsız tartışma ve haberleşme listesidir
<linux-sohbet@liste.linux.org.tr>
Sent: Tuesday, March 4, 2014 1:06 PM
Subject: [Linux-sohbet] Re: Sansüre karşı önlemler

Okuldan(YTÜ) wifi ile bağlandım sayfayı sorunsuz görüntüleyebiliyorum.
4 Mar 2014 10:55 tarihinde "Mehmet Gürevin" <mehmetgure...@gmail.com> yazdı:

ADSL üzerinden denemiştim, belki de sadece son kullanıcılara yönelik bir engel
söz konusudur.

>Gerçi başka bir video kaydında Başbakan danışmanı -henüz yasa yürürlükte
>değilken- TürkTelekom'un backbone üzerinde bu engellemeyi yapacağını
>anlatıyordu telefonda, o iş olmamış anlaşılan. Evet evet, "backbone"
>kelimesini kullandı, bende şaşırdım.
>

>4 Mart 2014 09:24 tarihinde A.Gurcan OZTURK <gur...@gurcanozturk.com> yazdı:
>
>TTNet uzerinden metroethernet hizmeti aliyoruz, herhangi bir engelleme,
>baglanti sorunu vs. cikmadi. Video izlenebiliyor, en azindan simdilik.

sanırım.

arkadaşımın paylaştığı bir Youtube videosunu
(http://youtube.com/watch?v=m1nCVWjASk0 ) izlemek
istedim. Evdeki ADSL'e bağlı laptop ve telefonumda tarayıcıyla
girmek istediğimde "This webpage
is not available" hatası alıyorum. Evdeki 2 bilgisayarda da
wget yaptığımda "Connection reset
by peer" diyor, başına "www" eklemek
farketmiyor.

64.15.117.24, 64.15.117.23, 64.15.117.27, ...
(Connection reset by peer) in headers.

sayfayı ktunnel ve Google Translate ile
görebiliyorum. Telefonumda wifi'ı kapatıp 3G'ye geçtiğimde görebiliyorum.
Veya Almanya'daki sunucuda
wget ile çekebiliyorum. "http"yi
"https"
ile değiştirdiğimde kendi bilgisayarımda da
görebildim.

bazlı engelleme başlamış görünüyor. Ama (en azından şimdilik) https trafiğini
kapsamıyor.

<mehmetgure...@gmail.com>
sınırsız tartışma ve haberleşme listesidir
<linux-sohbet@liste.linux.org.tr>
February 28, 2014 12:45 PM

Bir şirket veya kurum, kendi kullanıcılarına self-signed
sertifikaları ile HTTPS sunuyorsa bu durumdan kullanıcılar haberdar
olur.

altında olmadığını bilir, en azından ideal dünyada bilmesi
gerekir.

için ne yazık ki suçlayamıyoruz zira adamlar hizmeti ben veriyorum,
özel işlerin için kullanamazsın, benim işim için kullandığın
hizmeti istersem izleyebilirim, bak bunu da sana haber
veriyorum(tarayıcılarının güvenilir CA listesine eklemeleri için
sertifika vermeleri mesela.) diyor.

önceden sertifika yüklenmiş istemciler sağlanıyor ve bilgi
verilmiyorsa) bilgi verilmeksizin şirket telefonlarının
kaydedilmesi, ofis alanlarının kamera ile izlenmesi gibi
durumlardan bir farklılık arz etmeyecektir, hukuk sistemimizde
bunun bir karşılığı olur mu emin değilim.

ile imzalanmış HTTPS trafiğinin izlenebilmesi.

olduğu gibi, bir devlet kurumsal olarak, insanların farkına
varmasının mümkün olmayacağı şekilde HTTPS trafiğini izlemeye
kalkarsa (misal İran) bunu yapabilmesinin iki yolu var. (Embedded
olarak yapılabilecek atakları es geçelim, örneğin Intel
işlemcilerin AES
komut seti, kapalı SSL kütüphaneleri vs.)

olmak. (örneğin bu kök sertifikardan birisi ülkemizde TürkTrust
-TSK ortaklığında, bakanlar kurulu kararı olmaksızın ticari sicile
Türk ünvanı ile kaydolabilmiş güvenlik sicili lekeli bir firma -'da
mevcut.)
insanların güvenilir listesine sokmak. (Trojan, virüs, zararlı
içerikten çocukları korumak için devletin dağıttığı koruma yazılımı
vs. ile gayet mümkün)

için izlemek şart değil. Ancak doğru düzgün bir kripto ile
kriptolanmış bir trafiğin paketleri izlenerek içeriğinin tahmin
edilmesi yöntemi çok maliyetli ve başarımı verimsiz bir yöntem
olacaktır, zira kriptolojik özetlerde, bloklarda zaman kaymasından
faydalanır ve bu durum paket içeriklerinin sürekli değişmesine
sebep olur.

istemiyorsanız konuşmayın", "yasa dışı bir iş yapmıyorsanız
dinlenmekten korkmayın" titrinde bir yönetime sahip ülkenin sade
vatandaşı olarak, iletişim protokollerinin takip edilmeyi gerçekten
zorlaştıracak (crypt+p2p ağları vs.) kadar karmaşık hale gelene
veya yasaların iletişim özgürlüğümü güvence altına inanandığım
zamana kadar "varsayılan olarak güvensiz bölge" de
çalışacağım.

Kayra Otaner <ota...@gmail.com> yazdı:

> [...]
Bu dediginiz durum TR'de su anda tum ulke genelinde olmasa da bir
cok kurumda zaten yasaniyor. Universitelerden ozel kurumlara kadar
bir cok firma kendi networklerine kurduklari "HTTPS Inspector" diye
anilan proxy'leri kullanarak HTTPS tabanli requestlerden GET URL
satirina karsi URL filtering yapabiliyor. Altyapilarinda CA
kullanan bu tool'lardan OS olana ornek Untangled,
proprietarypropriety olana ornek Cisco IronPort. Untangled, Eyluk
2013'de bu ozelligi sunmaya basladi (15 gun denemeyel, sonra
ucretli olarak) :

initiates a secure SSL connection with the external server on
behalf of the client. While this session is being established, the
inspector captures information about the server SSL certificate.
Once the server session is active, the Inspector uses the details
from the server certificate to create a new certificate that will
be used to encrypt the session between the inspector and the
client. This certificate is generated or loaded on the fly, and is
created using the same subject details contained in the actual
server certificate. The certificate is then signed by the internal
CA on the Untangle server, and is used to establish a secure
connection between the inspector and the client. Creating the
certificate this way is necessary to eliminate security warnings on
the client, but it does require a few extra steps to properly
configure the client computers and devices on your network"

Iron Port :
http://www.cisco.com/c/dam/en/us/td/docs/security/wsa/wsa8-0/WSA_8-0-0_UserGuide.pdf

Traffic"

CA'yi bypass etme yontemi :
signed by a root certificate authority. When
certificate along with the mimicked
intermediate certificate is signed by a root
application will trust the mimicked server

bilgilerini, youtube videolarini vb diledikleri gibi bu ticari
urunlerle dinleyebiliyorlar ve bunun onunde yasal engel yok.
Turkiye geneline yayilirsa durum cok degismeyecektir
maalesef.

ettikleri IP/URL'lere olan HTTPS'i blocklamak. Bu da zaten
kullanilan bir yontem, ve vimeo, youtube vs gibi provider'larin
HTTPS yoksa HTTP'ye failback yap turu durumlari var.

Interception ile ilgili, ozellikle DPI (Deep Package Inspection)
ile ilgili makalelere goz atmalarini oneriririm. Su anda halen
gelistirildigini bildigim bir yontemle, IP  flow'unun
karakteristiklerine bakilarak, (pps/byte/frames etc) icerigin ne
fuzzy logic'le kestirebilme yapilabiliyor. Yani NetFlow seviyesined
bir bilgiye bakarak, youtube.com'da hangi video seyredildigini
kestirebilmek mumkun ancak bunu seyredilirken bloklamak mumkun
degil.

isterseniz benimle temasa geceblirsiniz.

Samed YILDIRIM <yildiri...@itu.edu.tr>:

> [...]
sonra (OSI Katmanları) yer alan bir veridir. URL bazlı engelleme
veri paketlerinin 7. katman  üzerinden inceleme yapılarak
mümkün olabilir. Https'de ise şifreleme 7. katmanda gerçekleşir.
Siz bir web sitesine erişimi SSL ile şifrelediğinizde veri
paketlerindeki URL bilgisini de şifrelemiş oluyorsunuz. Veri
paketindeki şifreli içerik çözümlenmeden erişilmek istenen URL
tespit edilemez ve buna bağlı bir filtreleme gerçekleştirilemez.

cihazı ile SSL trafiğinin arasına girmek de mümkün ancak bu
kadarını yapmalarına güvenlik nedeniyle özellikle internet
üzerinden satış yapan firmalar, bankalar vs. kolay kolay müsade
etmezler. Orada büyük oyuncular devreye gireceği için bu kadar
kolay el kol oynatamazlar...

Samed YILDIRIM

> [...]
veri paketlerindeki URL bilgisini de şifrelemiş oluyorsunuz. Veri
paketindeki şifreli içerik çözümlenmeden erişilmek istenen URL
tespit edilemez ve buna bağlı bir şifreleme
gerçekleştirilemez.

Samed YILDIRIM
On 02/26/2014 01:21 AM, guvenatbakan . wrote:

> [...]
teknik durum nedir?

Samed YILDIRIM <yildiri...@itu.edu.tr> yazdı:

> [...]
yapıldığında maalesef bu da pek mümkün değil.

Samed YILDIRIM

aşma yöntemlerinden daha çok sunucu tarafında yapılabilecek bir şey
olup olmadığı.

sınırsız tartışma ve haberleşme listesidir <linux-sohbet@liste.linux.org.tr>
February 25, 2014 8:12 PM

istenen sansürün farkındadır. Yeni yasa mahkeme kararı olmadan engellemeler
yapılabilmesine (ki zaten yapılıyordu) ek olarak servis
sağlayıcılara trafiğin de kaydedilmesi zorunluluğu
getiriyor.

ortaya çıkan kasetlerle bu yasanın gerekçesini daha da net görmüş
olduk. Elbette bilinçli bir kullanıcı olarak VPN, tünel, proxy vs.
yöntemlerle engellemeleri aşmak mümkün ama bunları uygulayabilecek
teknik bilgisi olan insanların sayısı sınırlıdır diye tahmin
ediyorum.

tarafında bu engellemelere karşı ne gibi bir önlem
alınabilir?

engellemeden bahsediliyor. Bu engellemeler teknik olarak nasıl
uygulanacak, bilgisi olan var mı?