Merhabalar,

Sunucu üzerinde okumak istediğim bir log dosyası var. Aşağıdaki komut
üzerinden soruma devam edeyim,

tail -f /var/www/www.sitem.com.tr/access_log |
grep                             dedikten sonra nasıl bir komut vermeliyim
ki ilgili log dosyasının her satırında sadece ilk 15 karakteri listelesin.

tail -f /var/www/www.sitem.com.tr/access_log dediğimde aşağıdaki gibi bir
çıktı alıyorum. Benim istediğim bu çıktının kırmızı ile işaretlediğim (yani
o an ziyaret eden ip adreslerinin tespiti) alanlarının çıktıda gösterilmesi.

212.174.88.151 - - [18/Feb/2009:10:13:04 +0200] "GET /kurumsal_ik_ist.html
HTTP/1.1" 200 7730 "http://www.sitem.com.tr/kurumsal_ik.html"; "Mozilla/4.0
(compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR
1.1.4322; .NET CLR 3.0.04506.30)"

Teşekkürler.