i...@trarmy.com @ 07-09-2009 13:00:
> Otomatik ping atan küçük bir exe veya php script arıyorum.
> Belki listedeki arkadaşlardan bazıları kendi sistemleri için yazmış
> olabilir.

ping ile hizmet kontrolü yapamazsınız, ping sadece bilgisayarın ağ
bağlantısının orada olup olmadığını kontrol eder, bilgisayarın çalıştığı
anlamına bile gelmeyebilir.

bu tip kontroller için en basidinden telnet kullanmanız gerekir, telnet ip
port_no şeklinde hizmete bağlanabilir ve dönen sonuca göre sistemin çalışıp
çalışmadığı hakkında bir fikir edinebilirsiniz, ancak mysql için durum biraz
farklı, normalde 3306 portunu dinler, genelde mysql güvenlik sebebi ile
sadece localhost veya bir dosya soketini dinler, bu yüzden dışarıdan kontrol
edebilmek biraz zordur.

tüm bunların dışında biraz googlelarsanız karşınıza çıkacak olan programın
adı monit. bu pakedi sisteminize kurup, ayarlarını yaparsanız sisteminizdeki
gerekli tüm hizmetleri kontrol ederek size bilgi verecektir.

--
Omer Barlas
o...@barlas.com.tr