Date: Wed, 25 Nov 2009 12:22:52 +0200
From: mucip.ilb...@gmail.com
To: linux-sunucu@liste.linux.org.tr
Subject: [Linux-sunucu] Re: CentOS üzerinde 4 diski tek disk gibi görmek?

Merhabalar,
Uzak makinalardaki diskleri cifs ile bağlamış olduğunuzu düşünerek bu işlemin
riskli olacağını düşünüyorum. Neticede ağda oluşabilecek sorunlar ya da cifs
ile bağlayacağınız makinanın bağlanan makinadan sonra açılması falan gibi
durumlarda LVM gümlemez mi???
Kolay gelsin,
Mucip:)

Ozgur yazmış:
Saglayabilirsiniz. Dahasi bunlarin ayni makinada olmasina da gerek yok.
Ben birkac makina uzerinde daginik halde duran 5-6 diski ve bazi
partitionlari iscsi targetlar halinde sunarak daha sonra tek makina
uzerindeki bir LVM'e ekledim ve daha sonra olusan bu yeni alani NFS ile
kullanicilara actim. Kullanicilar kullandiklari disk alaninin bir kac
makinada daginik olarak durdugunu bilmiyorlar. Bu sekilde atil durumdaki
kucuk ve kullanilmayan partitionlari ve diskleri degerlendirebilirsiniz.
iSCSI yerine ata over ethernet de tam olarak ayni olmasada
kullanilabilir.

Kolay Gelsin

Ozgur EROGLU