From: "Timuçin Kızılay" <t...@savaskarsitlari.org>
To: <linux-sunucu@liste.linux.org.tr>
Sent: Friday, August 20, 2010 11:01 AM
Subject: [Linux-sunucu] Re: Squid Farklı network mac-id sorunu

Veysi Gümüş yazmış:
> [...]
> yapmaktayım. Şöyle bir sorunum var. Cisco router ile farklı noktaları
> birbirine bağladık. Merkez lokasyonu ip gurubu 10.0.0.0 networku şube 1
> networku 10.0.2.0 networkü sorun şurda merkezde bulunan squid porxy
> üzerinden merkezde bulunan makineleri mac-id ile kısıtlamalarını
> yapabiliyorum şube1 tarafında bulunan makinelerin mac-id lerini squid' e
> tanımladığımda erişim yasak uyarısı almaktayım şube 1 tarafındaki
> makinelerin iplerini girip izin verdiğimde ise problem yok. Umarım
> anlatabilmişimdir. Şimdiden teşekkür ederim.

MAC-idler sadece yerel networkte işe yarar, ip paketleri
yönlendirilirken mac-idleri ip ile birlikte yönlenmez.

Aslında ip paketindeki kaynak mac-id yalnızca paketi gönderen mac-id
olur, yani yönlendiriciden geçen paketlerde kaynak mac-id
yönlendiricinin mac-id'si olur. Yerel networkte paketler yönlendiriciden
geçmeden direkt olarak kaynaktan hedefe gittiğinden mac-id değişmez,
mac-id filtrelemesi düzgün çalışır ama yönlendiriciden geçenlerde mac-id
filtrelemesi yapamazsınız.

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature
database 5380 (20100819) __________

http://www.eset.com