Aslında linux ile yeni tanışmıyorum ama bu anlamda bir yapılanmayı çook önce
yani 10 yıl yapmıştım. o zaman ubuntu bile yoktu sanırım.
aslında kendi mail serverimizi kurmamızın amacı yönetimin bizde olması ve
başkalarının müdahele etmemesi. (teknik destek hariç tabiki)
bu anlamda karşıma bir kaç seçenek çıkıyor.

mail server olarak - ubuntu üzerine zimbra kurmak istiyorum.
web server olarak - ubuntu üzerine LAMP
DNS server olarak - ayrı bir makine mi yoksa web server olarak kullanacağım
makine de DNS mi kurmak kararsızım.
firewall olarak yine open source den bir çözüm..

düşüncem bu yönde.. katkısı olacak arkadaşlara teşekkür ederim.
11 Nisan 2011 12:12 tarihinde Atıf CEYLAN <[email protected]> yazdı:

> Oncelikle 8 mbit adsl yani asimetrik bir hat. bunun anlami yayin icin
> maksimum 1 mbit ile cikis yapabilirsiniz demektir ( ki onunda garantisi
> yok).
> Eger ciddi bir is yapmayi planliyorsaniz daha mantikli cozumlere yonelin
> derim(bir datacenter ile gorusmek gibi...). Ayrica kullanicilarinizin nasil
> bir is yapacagini bilmemekle birlikte 1 adet bilgisayar fazlasi ile bu
> isleri gorur diyebilirim. dns yazilimi olarak bind oneririm. linux dagitimi
> olarak ubuntu server oneririm, uzerine desktop kurarak gorsel sekilde
> konfigure edebilirsiniz, sanirim linux ile yeni tanisiyorsunuz?
>
>
>
> On 04/11/2011 12:02 PM, necip celepci wrote:
>
>   Şirketimizde web-mail server kurmak istiyoruz.
> toplam kullanıcı sayısı 40 ile sınırlı şimdilik. ileride bu artacak ama o
> zaman daha büyük sistemlere geçeceğiz.
>
> internetimiz adsl üzerinden 8 mbit.  sabit ip alarak yapılandırmayı
> düşünüyorum.
>
> dns-web-mail server ve firewall olmak üzere 4 makineden oluşacak bir server
> gurubu kurmak istiyorum.
> mail server olarak zimbra deniliyor.
>
>
> Sorum ise şu;
>
> DNS server olarak linux'un hangi sürümü ve hangi DNS programı
> kullanmalıyım. ya da bunların tümünü yapan bir sürüm var mı? Tek makine ile
> bu işleri yaparsam avantajım veya dezavantajım ne olur.
>
> Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar bir iki şey yazarlarsa memnun olurum.
>
> --
>
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
> dakika içinde üyeliğinizi 
> sonlandırabilirsiniz.https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
>
>
> --
> /**
> * *@author* Atıf CEYLAN
> * Software Developer & System Admin
> * http://www.atifceylan.com
> */
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
>


-- 
Necip Celepci
ANTALYA

http://www.bilside.com
http://www.sharegraphix.com
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap