Eski yöntemleri bilmekte fayda var . /etc/rc.d/init.d bahsettiğin dizin
linux'un ( herhangi bir linux'un ) start olurken çalıştıracağı scriptleri
barındırır. O scripti buraya koyman onun çalışacağını göstermez. rX.d
dizinlerinin ( burdaki X çalışma sevilerini belirtir)  içine girip
listelersen orda init.d dizini altındaki iligili servis neyse onun scriptine
linkli olduğunu görürsün. Misal 3 sevide squid'in çalışmasını istersen
rc3.d dizinine girip burda init.d dizini altınki squid script'ine link
vermen gerekiyor.

Şu şekilde

cd /etc/rc3.d/
ln -s /etc/init.d/squid SXXsquid

burda SXX ( XX burda çalışma sırasını belirtir. Ne kadar düşük belirsen o
kadar öncelikli olur servis. ( start olurken ) . S - start'ın kısaltması
birde bunların KXX ile başlayanı var . Oda tahmin edersinki Kill versiyonu.
Umarım açıklayıcı olmuştur. Hatta şöyle birşey yap  chkconfig ya da ntsysv
ile servisleri listele. Sonra atıyorum 2. sevidede bir servis
çalışıyor. rXX.d dizinide gir orda servisin linkli dosyalarını görüceksin.
Servisi kaldırıp ordaki dizini tekrar listele . Aradaki farkı gör. Script'in
yaptığıda budur zaten ;).

iyi çalışmalar

//selametle
http://www.hasanakgoz.com