Açıkcası RFC'ye uygunluğu söz konusu olsa, Telekom'da bind kullanıyor ve
onlarca makineyi loadbalancer arkasından sunuyorlar, bu sorunun devamlı
olması beklenir. Telekom tarafındaki sunucuların konfıgurasyonları
farklı farklıdır belki, onu bilemem tabi.
Ama bildiğim bind kullanıyorlar ve birbirinden habersiz bir sürü farklı
lokasyonda dns sunucuları var. Bu sorun kısmi bir sorun muhtemelen. Bazı
sunucular down olduğu halde loadbalancerdan istekler oraya iletiliyor
olabilir ve sticky connection yapmışlarsa aynı ip aynı sunucuya
gönderiliyor olabilir. Farklı zamanda yapılan bir sorgu da çalışan bir
makineye gönderiliyordur ve cevap geliyordur bilemiyorum...
Zilyon tane senaryo üretilebilir.
On 10/25/2011 04:31 PM, Umit AYDINLI wrote:
Malesef aynı sorunla sıklıkla bizde karşılaşıyoruz.
Open dns veya başka bird ns girerek sorunu çözmeye çalışıyoruz. TT DNS
loadbalancer veya dns yazılımının ttl süreleri ile ilgili olduğunu
düşünüyoruz.
Kullanıcı ve müşteri tarfında hepte fatura bize kesiliyor. Belki
alternative internet servis sağlayıcıların hizmetlerini kullanmak çok
sıkıntıya düşülen yerlerde çözüm olabilir.
*Kimden:* [email protected]
[mailto:[email protected]] *Yerine *Atif CEYLAN
*Tarih:* Tuesday, October 25, 2011 4:12 PM
*Kime:* [email protected]
*Konu:* [Linux-sunucu] TT DNS çilesi
Merhabalar,
barındırdığım domain adresleri TT Dns ip'lerinden biri olan
195.175.39.39 ip üzerinden sıklıkla çözümlenemiyor. Sıklıkla diyorum
çünkü bazen de çözümlenebiliyor. Ancak 195.175.39.40 veya google veya
opendns veya herhangi bir dns ile sorunsuz çözümleniyor. Firewall'da
herhangi bir ip engelli değil. Hatta 195.175.39.0/24 ve
195.175.38.0/24 whitelist'e ekli.
Malesef müşteri tarafından fatura malesef bize kesiliyor. Çünkü bunu
izah edemiyoruz, etsek bile TT'ye çamur attığımızı düşünüyorlar, bize
inanan müşterimiz de ben ziyaretçiye ne diyeyim? diyor haklı olarak.
Bu türden bir sorunla karşılaşan varmı? TT tarafında bu konuyu
araştırmadan önce sizlere sormak istedim. Telekom DNS'lerinin
kullanılmamasını özendirmek için neler yapılabilir? :)
--
/**
* *@author* Atıf CEYLAN
* Software Developer & System Admin
* http://www.atifceylan.com
*/
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
okuyabilirsiniz;
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
--
/**
* *@author* Atıf CEYLAN
* Software Developer & System Admin
* http://www.atifceylan.com
*/
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
okuyabilirsiniz;
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu