Database üzerinde yapılan işlemler ve ne kadar sık istemci erişimi
sağlanacak ne büyüklükte veri  işlenecek bunlar söylediğiniz faktörler için
etken... Başta küçük ve önemsiz olabilir ama veri tabanı büyüdükçe ve
kullanıcı sayısı arttıkça bu durum önem arzetmeye başlar. Tabi veri tabanı
sistemide bununla ilgili olarak fark edecektir sanırım.