Merhabalar,
İlgilenenler için teşekkür ederim. backscatter problemini hali hazırda çözdüm. 
Eklediğim alias'ı direkt sunucunun ipsi yapıp, sunucunun ip adresini de alias'a 
çekip qmail'e uğraşmayıp gerçekleştirdim.
kolay gelsin...

> From: [email protected]
> Subject: Linux-sunucu Toplu Mesajı, Sayı 89, Konu 18
> To: [email protected]
> Date: Sat, 11 Feb 2012 12:00:41 +0200
> 
> Linux-sunucu listesi mesajlarını şu adrese gönderin:
>       [email protected]
> 
> World Wide Web ile üye olmak veya üyelikten çıkmak için şu sayfayı
> ziyaret edin:
>       https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> veya e-posta yoluyla konusunda veya gövdesinde 'help' yazan bir mesajı
> şu adrese gönderin:
>       [email protected]
> 
> Bu listeyi yöneten kişiye şu adresten ulaşabilirsiniz:
>       [email protected]
> 
> Yanıt yazarken, lütfen Konu satırını düzenleyerek şu tür bir şekilden
> daha belirli olmasını sağlayın: "Ynt: Linux-sunucu toplu mesajının
> içeriği..."
> 
> 
> 
> Günün Konuları:
> 
>    1. Re: Qmail outgoing ip (Burak Arslan)
>    2. Re: Qmail outgoing ip (Cagri Ersen)
>    3. Re: Vmware ESXi High Availability (Cagri Ersen)
> 
> 
> ----------------------------------------------------------------------
> 
> Message: 1
> Date: Sat, 11 Feb 2012 09:47:36 +0200
> From: Burak Arslan <[email protected]>
> Subject: [Linux-sunucu] Re: Qmail outgoing ip
> To: [email protected]
> Message-ID: <[email protected]>
> Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
> 
> cok guzel durmasa da karisiklik olmasin diye ingilizce terimleri 
> kullaniyorum, lutfen tepki gostermeyiniz :)
> 
> On 11/02/12 00:42, Atıf CEYLAN wrote:
> > Teknik olarak da zaten cikis ip adresinizi outgoing nat ile yapmaniz 
> > gerekir.
> 
> nat yapmak bir cozum olabilir elbet (hic denemedim) ama sorunu kokten 
> halletmeyi de secebilirsiniz; soyle ki:
> 
> cikan paketlerin kaynak adresi, destination host'un routing tablonuzda 
> karsiligi olan route'un kullandigi nic'in ilk ip'sidir.
> 
> soyle bir ornek vermek gerekirse;
> 
> $ /sbin/route -n
> 0.0.0.0         192.168.0.1     0.0.0.0         UG    3      0        0 eth1
> 10.0.0.0        0.0.0.0         255.255.252.0   U     0      0        0 eth0
> 127.0.0.0       127.0.0.1       255.0.0.0       UG    0      0        0 lo
> 192.168.0.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 eth1
> 
> 
> $ /sbin/ifconfig
> eth0      Link encap:Ethernet
>            inet addr:10.0.0.1  Bcast:10.0.3.255  Mask:255.255.252.0
> 
> eth1      Link encap:Ethernet
>            inet addr:192.168.0.2  Bcast:192.168.0.255  Mask:255.255.255.0
> 
> lo        Link encap:Local Loopback
>            inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
> 
> ben 10.0.0.0/22'ye baglanmaya calisirken urettigim paketlerde kaynak 
> adres 10.0.0.1, 192.168.0.0/24'e baglanmaya calisirken kaynak adres 
> 192.168.0.1, dis dunyaya baglanmak istedigimde ise kaynak adres yine 
> 192.168.0.1 olacaktir.
> 
> yani cikis yaptiginiz route'un kullandigi nic'in birincil adresini 
> degistirmeniz kaynak ip'nizi degistirmeniz icin yeterli olacaktir. olay 
> qmail ile degil direk routing table'inizin icerigiyle alakalidir. 
> soylememe gerek yok tabii ki ama uzaktan nic'i resetlerken aman dikkatli 
> olun!
> 
> ya da nat yapin gitsin :)
> 
> iyi calismalar
> burak
> 
> -------------- sonraki bölüm --------------
> Bir HTML eklentisi temizlendi...
> URL: 
> http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux-sunucu/attachments/20120211/492078c1/attachment-0001.html
>  
> 
> ------------------------------
> 
> Message: 2
> Date: Sat, 11 Feb 2012 11:34:37 +0200
> From: Cagri Ersen <[email protected]>
> Subject: [Linux-sunucu] Re: Qmail outgoing ip
> To: [email protected]
> Message-ID:
>       <CAFb3KatsepkybHZXkAef8F+W=aQg=p+2zjh0xfevxeyzdv-...@mail.gmail.com>
> Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
> 
> 2012/2/10 serkan senocak <[email protected]>
> 
> >  Merhaba,
> >
> > qmail sunucum var. bir ip adresi backscatter'dan dolayı rbl listesine
> > girdi. alias olarak tanımlanmış farklı bir ipden mail gönderebilir miyim?
> > outgoing ip diye bir şeye rastladım fakat tam sağlıklı bir kaynak yok. ayrı
> > bir patch mi uygulamam gerekiyor yoksa outgoing ip dosyasını oluşturduğumda
> > yeterli midir?
> >
> 
> Evet patch geçmeniz gerekiyor ancak;
> IP değiştirmek ya da nat vs. gibi yöntemleri izlemek sorunun tam çözümü
> için yeterli değil malesef. Backscatter probleminizi çözmediğiniz müddetçe
> aynı senaryo tekrarlayabilir.
> 
> Bu nedenle aşağıdaki linklere göz atmak yararınıza olabilir:
> 
> http://spamlinks.net/prevent-secure-backscatter.htm#reject-qmail
> http://www.syslogs.org/qmail-validrcptto-patchi-ile-backscatter-onlemi/
> 
> 
> >
> > Teşekkürler...
> >
> > _______________________________________________
> > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > [email protected]
> >
> > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
> > okuyabilirsiniz;
> >
> > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> > e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> > dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> >
> >
> 
> 
> -- 
> Cagri Ersen
> http://www.syslogs.org
> -------------- sonraki bölüm --------------
> Bir HTML eklentisi temizlendi...
> URL: 
> http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux-sunucu/attachments/20120211/f0a2abb1/attachment-0001.html
>  
> 
> ------------------------------
> 
> Message: 3
> Date: Sat, 11 Feb 2012 11:46:38 +0200
> From: Cagri Ersen <[email protected]>
> Subject: [Linux-sunucu] Re: Vmware ESXi High Availability
> To: [email protected]
> Message-ID:
>       <CAFb3KatnDb1DyNjkP68E5OQSg2fFLbLZ_TEQo8PDRth_Ov=x...@mail.gmail.com>
> Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
> 
> 2012/2/10 Ahmet Yıldız <[email protected]>
> 
> > Merhaba,
> >
> > ESXi'da 2 host'u High Availability yaptım. Test ettim, hostlardan birini
> > kapatırsam sanal makina diğer host'a geçip restart oluyor.
> >
> > Hostlardan birinde sorun çıktığında sanal makinaların restart olmadan
> > diğer host'a taşınmasıyla ilgili bir yöntem var mı?
> >
> 
> Bahsettiğiniz uygulama vmware tarafında vmotion ile yapılabiliyor ancak bu
> özelliği kullanabilmek icin uygun lisansı almanız ve hostların host'ların
> ortak bir storage kullanıyor olması gerekmekte. Bu şekilde herhangi
> downtime yaşanmadan sanal sunucular, hostlar arası taşınabiliyor.
> 
> http://www.vmware.com/products/vmotion/overview.html adresinden bilgi
> alabilirsiniz.
> 
> 
> > _______________________________________________
> > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > [email protected]
> >
> > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
> > okuyabilirsiniz;
> >
> > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> > e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> > dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> >
> >
> 
> 
> -- 
> Cagri Ersen
> http://www.syslogs.org
> -------------- sonraki bölüm --------------
> Bir HTML eklentisi temizlendi...
> URL: 
> http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux-sunucu/attachments/20120211/bfed484c/attachment-0001.html
>  
> 
> ------------------------------
> 
> _______________________________________________
> Linux-sunucu mailing list
> [email protected]
> https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> Liste kurallari: http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
> 
> 
> Son: Linux-sunucu Toplu Mesajı, Sayı 89, Konu 18
> ************************************************
                                          
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap