Hocam cok genel bir soru olmus. Asama asama kontrol etmek lazim. Kuyruga alinma asamasinda mi, yoksa posta kutularina yazarken mi bekliyor. Yoksa antispam, antivirus spf vb. checkler yapiliyor mu? Kuyruk yonetimi icin ne kullaniyorsunuz? qmail-queue, simscan, qsheff vb..
Gonderim yapildiktan ve mail kutularina dagitlmaya baslandiktan sonra iotop, iostat vb. kontroller yapmak lazim. Nedense ancak aklima ilk gelen spamassasin oldu. Kullaniyorsaniz loglari inceleyin derim. scan time bilgisi olacak. Fikir verebilir. Zira 5-6 bin local icin cok dusuk bir sayi. On Tue, 2012-02-14 at 04:52 -0800, Bedreddin ŞAHBAZ wrote: > Merhaba Arkadaşlar, > > > Raid5 SCSI diskler üzerinde FreeBSD üzerinde koşan Qmail'e dahili > e-postalara gönderilmek üzere 5-6 bin eposta attığımızda yarım saate > yakın sürüyor lokal posta kutularına postaları yazması. Sorun sizce > Qmail ile mi yoksa diske yazma hızı ile mi ilgilidir? Bunu ölçmenin > bir yolu var mıdır? > > > Saygılarımla.. > > _______________________________________________ > Linux-sunucu E-Posta Listesi > [email protected] > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından > okuyabilirsiniz; > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen > e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 > dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. > https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu -- /** * @author Atıf CEYLAN * Software Developer & System Admin * http://www.atifceylan.com */
_______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
