Merhaba aytekin bey;

Tabiki yapıya göre ihtiyaçlar değişebilir . Sizin yapınızda mutlaka bir DC
vardır. Squid'i dc'ye tanıtıp orada gruplar oluşturup muhasebe,ik vb.. gibi
grublara göre kurallar yazılabilir ya da şirket içi bölümlerin
network subnet'leri farklı ise yine istediğiniz gibi kural yazabilirsiniz.
Hatta band genişiliğini bile farklı verebilirsiniz. Yönetici şu hız da
girsin x adamlar şu hız da. Bunlar farklı konular gerçi. Başka türlü ssl
trafiğini filitrelemek ssl'in yapısından dolayı çok güç olacaktır.
Bahsettiğiniz sorunlar her şirkette rastlanan sorunlar yani size özel değil
kuralları oturtana kadar en az 1 hafta başınız ağrır. Büyük ihtimalle
oradaki işletim sistemlerini de siz kuruyorsunuzdur bir cert. eklemek çok
güç olmasa gerek  :).

Mucib bey;

Squid kurup bir inceleme yaptım . SSL trafiği proxy üzerinden geçerken
CONNECT metodunu kullanıyor. Şöyle bir acl yazınca istenen ssl tabanlı
bir site bloke ediliebilir. Squid kullanıyorsanız yapınızda bir
denermisiniz.

acl yasak dstdomain .facebook.com .twitter.com
http_access deny CONNECT yasak