4 Ağustos 2013 12:06 tarihinde Mucibirahman İLBUGA
<mucip.ilb...@gmail.com>yazdı:

> Selamlar,
> Aslında aklıma şu geldi: Tüm 443 portunu yasaklasak. Sadece banka veya
> diğer ihtiyaç duyulan adreslerin IP'lerini girsek. Yani "şu IP'ler
> değilse yasakla" şeklinde yazsak...
>
> Bankalar haricinde 443 kullanan çok yer var mı?Ne kadar fazla olabilir
> ki?...
>
> Merhaba,
Bunu da kullananlar var ve kontrolün tamamen elinizde olması açısından
olabilir. Ama bu sefer de whitelist için IP blokları ile uğraşacaksınız.
Bir süre sonra taşlar yerine oturmaya başlar elbette ama o süre
ihtiyaçlarınız doğrultusunda bitmeyebilirde.

Aslında tüm bu yöntemler ile bir şekilde (snort'u bu amaçla kullanmadım)
sonuçlar alıp, yolumuza devam edebiliyoruz. Fakat sonra işler karışmaya
başlıyor. Onu burdan blokla, bunu şurdan filtrele derken ipin ucu
yönetimsel olarak karışıyor. Bu konunun teknik olabilirliliklerini
tartışırken ideal olanı da atlamamak lazım. Ben istiyorum ki; yetki
gruplarımı oluşturayım, yasaklayacağım grubun yasaklı domain listesine
facebook.com'u ekleyeyim, http - https - vs. düşünmeyeyim. Geriye dönüp
baktığımda kime ne yetki vermişim hemen görebileyim.

Kullanıcı yetkilendirmesi için de IP'lerin peşinden koşmaktan bıkmış biri
olarak geldiğim nokta; dansguardian-squid-iptables-ldap ile yapıyı kurup
clientlere proxy girmek ve kullanıcıları user/password mantığında internete
eriştirmek. Bir süredir kullanıyorum ve işler şimdilik yolunda.

Mucip bey size önerim, bir kullanıcıda testlerinizi yapın derim.
Takıldığınız yerde yardımcı olmaya çalışırız.

--
Saygılar,
Aytekin Aygün