Fri, 13 Dec 2013 17:00:11 +0200, Necati BAYAR <necatiba...@gmail.com> :

> Redhat yüklü sunucuya usb external disk taktım bunu mount ettim.
> Normalde usb drive file sistemi ntfs di fakat bunu görmesi için
> gereken paket olmadıgı için type  fuseblk şeklide oldu. burada bir
> yanlışlık varmı yoksa bunu ext4 e çevirmek gerekirmi.
> Bu diski sunucu üzerindeki verileri yedeklemek için kullancagım ve
> sadece bu diski linuz sunucularda kullanacagım. windows makinalarda
> görmeme gerek yok bunun için en dogru dosya sistemi hangisi olmalı.
> ve nasıl yapabilirim

fuseblk olarak görmesi normal, NTFS dosya sistemine yazma/okuma desteği
veren ntfs-3g bir fuse dosya sistemi çünkü.

Sadece Linux'larda kullanacaksanız, ext4 olarak formatlayabilirsiniz.
NTFS'e okuyup/yazmak sunucuyu ext4'e okuyup yazmaktan daha fazla yorar.
Üstelik dosya izin/sahiplikleri açısından da sorun yaşamazsınız.

                   Doruk

--
Özgür Yazılım A.Ş. ~ #
http://www.ozguryazilim.com.tr