Mon, 4 Aug 2014 12:52:42 +0300, Aytunç SEVREN <aytuncsev...@gmail.com> :

> Çok fazla mysql iş yüküne sahip bir ticari yazılımımız var. mysql
> connection sayısı anlık 300'ün üzerinde ve mysql sunucumuz artık iş
> yapamaz hale geldi bu yükü birden fazla sunucuya dağıtım yapacak,
> kolay yönetilebilecek, genişleyebilir, veri güvenliği yüksek ve
> senkronize bir yapı arıyorum. mysql cluster ile çözüme
> ulaşabilirmiyim yada daha farklı bir yöntem var mıdır?

Cluster işi gereksiz yere karmaşık bir yapı haline getirebilir. Bence
eldekini daha iyi nasıl çalıştırırıza bir bakın.

MySQL'in hangi sürümünü ve hangi depolama motorunu (InnoDB, MyISAM, vs)
kullanıyorsunuz? InnoDB kullanıyorsanız MySQL 5.5 ve üstü sürümlerinde
epey performans farkı olacaktır. MyISAM kullanıyorsanız, InnoDB'ye
geçin, bol insert'lü bir sistemde tablo kitlenme sorunları ile karşı
karşıya kalmanız olası aksi takdirde.

RAM'in miktarı ve etkin kullanımı burada çok önemli. Çünkü RAM'i MySQL
cache olarak kullanır. O nedenle RAM'iniz arttırmayı deneyebilirsiniz.
RAM'i etkin kullanmak için de buffer ve benzeri parametreleri
düzenlemeniz gerekiyor. Bunun için aşağıdaki betik size yol gösterici
olabilir:

http://mysqltuner.com/

Ek olarak Linux'un öntanımlı swap kullanımı, tek MySQL'in çalıştığı ve
bol RAM'i bulunan bir sunucuda performansı düşürecek şekilde
çalışabiliyor. Linux'un vm.swapiness'ını 0'a çekip, vm.dirty_bytes ve
vm.dirty_ratio değerlerini düzenlemelisiniz. unmap_MySQL_logs
uygulamasının yararlı olup olmadığını da inceleyebilirsiniz.

MySQL slow log'unu etkinleştirip, yavaş çalışan sorguların neden yavaş
çalıştığını inceleyebilir, tabloya ona göre indeks ekleme ya da sorguyu
değiştirme yöntemine gidebilirsiniz.

Şurada optimizasyon ve etkin kullanımla ilgili birçok kaynak
bulabilirsiniz:
http://mysqlperformanceblog.com
http://www.mysql.com/why-mysql/performance/

Öncelikle tüm bunları doğru biçimde uygulayın, hiçbirinin de yarar
sağlamaması mümkün değil. 300 bağlantı gerçekten tek bir sunucu için
yüksek bir rakam değil. Daha sonra cluster'a yönelin derim. Cluster ile
işler daha karmaşık hale gelip zorlaşabilir de.

                   Doruk

--
Özgür Yazılım A.Ş. ~ #
http://www.ozguryazilim.com.tr