Wed, 29 Oct 2014 00:25:26 +0200, Atıf CEYLAN <meh...@atifceylan.com> :

> Bu durumda windows ortamda kullanmak külliyen bu kategoriye girer.
> Linux
> + PHP ile kullanabilirken, Windows+PHP bu maddeye girer diyebilir
> miyiz? PHP ile kullanıyor olsakta, windows ile, hatta onun uzerinde
> kulllanmışda oluyoruz. Bu durum MySQL için de böyle mi?

Atıf Bey burada kaynak kodunun değiştirilmesinden, yazılım
geliştirilmesinden bahsediyoruz. Siz sürekli "kullanım"a
odaklanıyorsunuz, burada kastedilen kullanım değil "üretim".

> Neden PostgreSQL sorusunun cevabini arıyoruz. Tam da bu noktada BSD
> Lisansın'dan bahsetmek gerekiyor. Yani özgür kelimesinin günümüzdeki
> en kapsamlı karşılığı. PostgreSQL'i, DostgreSQL olarak isimlendirip,
> kodunu kapatıp, bir firmaya pazarlayıp parasını da afiyetle
> yiyebilirsiniz. Çünkü BSD Lisans'ına sahip.

BSD ve GPL lisansı arasında felsefik bir yaklaşık farklılığı var. GPL
lisansı, özgürlüğün "devamı"nı da garanti altına almayı hedefliyor.
"Benden kod alıyorsan, üzerine eklediğini kodu da benimle paylaş"
diyor. Kısaca toplumdan aldığın gibi, topluma geri de ver diyor. BSD
lisansının ise böyle bir kaygısı yok.

Neyse ki, özgür yazılımların çok büyük bir kısmı BSD değil GPL
lisansını tercih ediyor. Kendi özgürlüklerinin devamını garanti altına
alıyor.

Durumu özetleyip başlangıç noktasına dönersek, InnoDB ya da MySQL'in
durumu, GPL lisanslı diğer özgür yazılımlardan farklı durumda değil. En
basitinden Linux çekirdeğinin kendisi de GPL lisanslı.

Lütfen sevdiğiniz veritabanı sunucusunu savunacağım diye, ortalığa
yanlış bilgi yaymayın. İlla "saldırmak" istiyorsanız da, hedefiniz de
bir zahmet başka özgür yazılımlar değil de kapalı kodlu yazılımlar
olsun.

                   Doruk

--
Özgür Yazılım A.Ş. ~ #