mail arama işlemleri için mutlaka bir index'leme yapısı gerekiyor. Zimbra
mailleri lucene ile indexliyor. Bu şekilde daha hızlı sonuç veriyor. Şurayı
bir inceleyin zimbra mimarisi hakkında daha net fikir verecektir.
https://www.zimbra.com/docs/os/6.0.8/administration_guide/2_Overview%20System%20Architecture.03.4.html
. http://wiki.zimbra.com/wiki/Zimbra_Server . Sorun doğrudan mailbox'un
boyutu değilde kullanıcının webmail arabiriminden bir arama işlemi
başlatması sonucu sunucuya aşırı yük binmesi ( bu taibki doğal bir durum ).
Zimbra kullanıyorum. Kendi hesabım 15gb. Mailler içinde bir arama
yaptığımda sonuç saniyeler içinde geliyor.