15 Kasım 2015 14:57 tarihinde <mucip.ilb...@gmail.com> yazdı:

> Merhabalar,
> Centos makinalardan nfs ile bağladığım FreeNAS sunucuya yedek alıyorum.
> sync -a parametresini kullanıyordum. Ancak "chown hatası" veriyor ve
> dosyaları kopyalamıyor.
> -a yerine -rlptD kullanınca sorun olmuyor. Aslında sahiplik bilgisi de
> yedeklense hoş olurdu.
>
> Bunun bir çaresi var mıdır?...
>

> --
> Kolay gelsin,
> Mucip:)

Merhaba,

rsync kullanarak kaynağın da hedefin de ext4 formatlı olduğu iki sunucu
arasında yedeklemeyi şu şekilde yapıyorum:

time rsync -av --delete /home root@server:/home/userY/backup/ 2> rsync.log

Bu şekilde kullanıcı hakları da taşınmış oluyor. Silinen dosyalar da
siliniyor yedeklerde. (Buna dair silinen dosyaların başka dizinlere
taşınması ve belli bir tarihi geçenlerin gerçekten silinmesi de
sağlanabilir.)

--
*Görünen*, *gerçek olsaydı bilime* gerek kalmazdı.