11-03-2016 08:48 tarihinde Necati BAYAR yazdı:
Linux sunucularımın imaj veya belli başlı klasörlerin düzenli olarak nas sunucuya backuplarını almak istiyorum. Sizlerin önerebileceği en stabil yöntem nedir.
rsync ile şu anda bazı klasörlerin yedeklerini alıyorum.
Bu konuda tavsiye ve önerilerinizi paylaşırmısınız

Merhabalar,

Ben şöyle yapıyorum:
/proc /dev /sys gibi sanal dizinleri es geçerek / (kök) dizini tar dosyası olarak yedekliyorum (sıkıştırma da tercih edilebilir). bu benim imaj yedeğim oluyor. Bu şekilde imaj alıp defalara sunucu değişikliği de yaptım. Hiç sorun yaşamadım. imajdan dönerken fstab düzenle grubu tekrar yaz gibi ilave işlemler yapmak gerekiyor tabii.

imaj yedeğini çok nadiren tekrar alıyorum, kritik dosyaları da ftp scp rsync samba gibi hazırda ne varsa onu kullanarak yedeğini diğer lokasyona sık sık alıyorum.

saygılar