Merhabalar,

Kişisel fikrimi soracak olursanız herşey kendi doğal ortamında güzeldir.
Bir ev kedisini afrikada bir ormana bıraksanız yaşamasını,kolay uyum
sağlamasını bekleyemezsiniz; aynı şekilde ormanda yaşayan bir aslanı
İstanbul'da bir sokak kedisi misali sokağa salsanız tehlike saçar, uyum
sağlayamaz. Buna mütakip SQL Server sürümleri de Windows environmentinin
bir üyesi olduğu için Windows altında performanslı çalışıp linux altında
bir takım olası sorunlar çıkaracaktır. Ancak denemeye kalkmadığım için konu
ile ilgili bir fikrim mevcut değil.

Bununla birlikte aşağıdaki makaleden de görebileceğiniz üzere yakın zamanda
Microsoft, Azure platformu içerisinde Red Hat Enterprise Linux 7.4, SUSE
Enterprise Linux 12 SP3, Ubuntu 16.04 LTS altında çalışabilen imagelar
yayınlamış. Tam ihtiyacınızı karşılar mı bilemem ama free tier bir hesap
açıp denemeniz belki bir fikir edinmeniz konusunda sizlere yardımcı
olabilir.

https://azure.microsoft.com/en-us/blog/announcing-new-azure-vm-images-sql-server-2017-on-linux-and-windows/

İyi Çalışmalar.

Mert Saygı

Freelance Developer
Kadir Has University
Information Technologies / Electric and Electronical Engineering Departments
Tel: 0 532 167 95 54