31-01-2018 16:26 tarihinde Mesut Güler yazdı:
> Merhabalar
>
> Normal masaüstü için olan SSDlere güvenmiyorum. Ömrünü doldurmadan
> patlayan çok oldu. Olası bozulma durumunda da veri kurtarma şansı
> manyetik diske göre çok çok daha düşük. belki de imkansız.
>
> Ben sunucu tarafında enterprise ssd tercih ediyorum. Mesela en son
> SM863a *  kullandım. Kızağı ile birlikte 2 adet satın alıp raid 1 olarak
> kullanıyorum.
> sunucuda 1GB cache alanına sahip raid kartı var.
> *http://www.samsung.com/semiconductor/ssd/enterprise-ssd/MZ7KM960HMJP/

> [...]

Detaylı anlatım için teşekkür ederim Mesut. Normalde benim sunucularımın
hepsi donanımsal raid kartı ve sas disklere sahip. Bu niyetimin asıl
sebebi son zamanlarda çok fazla duymakta olduğum ZFS'yi denemek. Aslen
bir müşteriye ya da kritik bir işe değil benim ev/ofis sistemime hizmet
edecek. Özellikle sanallaştırma sistemlerinde donanımsal raid bile olsa
raid 10 tercih ediyorum. Hem performans hem de güvenlik açısından üzmedi
şimdiye kadar.