Merhaba

Mail gateway i CLUSTER yapacaksınız,

Her iki Makinede 2 şer ethernet olacak,

Bu İki makine devamlı olarak iş parçacıklarını birbirleri arasında iş
bölümü yaparak parçalayacaklar.
1. ethernet kartında Kendileri için Sanal ama İnternet ortamında Gerçek
Statik IP yi gösterecek,
(Cluster yapıyı incelerseniz 2. ethernet kartları ile birbirleri arasında
haberleşirler. Buna HeartBeat denir)

Sİzde DNs den Mx Kaydını Bu Statik IP ye (Her iki makinenin Ortak
kullandığı 1. ethernetdeki Tek IP ye) yönlendireceksiniz.

tek bir MX kaydı olacak, İnternetten erişen kişiler Tek IP görecek, ama bu
IP aslında 2 makineye ait.

Bahsettiğim Örnek Yapı linkdeki gibi,
https://exploresqlserver.files.wordpress.com/2014/11/architechture.jpg

Umarım açıklayayıcı olmuştur,