Kimden: Sefa Y
Tarih:09 11 2018 14:40 (GMT+03:00)
Alıcı: linux-sunucu@liste.linux.org.tr
Konu: [Linux-sunucu] Re: root kullanıcısna birden fazla şifre verilebilmesi

Merhaba,

rkhunter ve lynis ile taradım sistemi ancak dişe dokunur bir şey yok.
her şey normal gözüküyor alakasız yerlerdeki
ufak uyarılar haricinde.

# rpm -V openssh-server
..5....T.  c /etc/ssh/sshd_config

aureport -l -i ile kontrol ettiğimde de şöyle bir çıktı basıyor ssh
girişinden sonra:

1954. 11/09/2018 14:32:19 unset 10.20.1.53 /dev/pts/1 /usr/sbin/sshd yes 65354

ayrıca anahtarla değil parola ile giriş yapılıyor:

Nov  9 14:32:19 HOST sshd[16508]: Accepted password for root from
client port 53143 ssh2

Mesut Güler <me...@egemenyazilim.com>, 9 Kas 2018 Cum, 12:45 tarihinde
şunu yazdı:

> Merhabalar
>
> rootkit vb. gibi bir sorun olabilir.
> rootkit taraması yapın
>
> özellikle ssh paketine ait dosyalarının doğruluğunu rpm ile kontrol
> edebilirsiniz:
> http://ftp.rpm.org/max-rpm/ch-rpm-verify.html
>

> saygılar
>
> 9.11.2018 11:53 tarihinde Sefa Y yazdı:
>
> Merhaba herkese,
>
> Bugün ilginç bir durumla karşılaştım. Root parolası çok karmaşık şekilde
> ayarlanmış bir adet red hat 6.9 sunucu var. (12 karakter, büyük-küçük harf,
> [...]

sefa yıldız