lsblk -f komutunu koşturun. Eğer tüm partions ve tüm lv'deki dosya tipleri
xfs formatındaysa fazla görülen alanlari daraltamazsınız. Dolayısıyla root
dizini için alan açmanız kolay olmaz. Bunun yerine yeni bir hd ekleyin.
Partion'lara bölün. Size uygun bir partion'ı root'un altına mount edin.Tabi
bunu yapmadan önce /root dizinindeki dosyaları kopyalayın. Daha sonra yeni
partion üzerine bu kopyaları alabilirsiniz. Ayrıca /etc/fstab'a da gerekli
konfigurasyonu eklemelisiniz. Bunların hepsinden önce de mutlaka VM'in
screenshot'unu da almalısınız. Bu yazdıklarımı başka bir test sanal
sunucusunda önceden deneyip sonuclarını değerlendirmenizde fayda var.