Red Hat System Administration I-II-III sırasını takip edebilirsiniz fakat genellikle kurumsal firmaların önemsedikleri RHCSA ve RHCE oluyor. RHCE sınavına girebilmek icin öncesinde RHCSA'yi vermeniz gerekiyor. Yani RHCE olabilmek icin resimdeki gibi I-II-RHCSA-RHCE yolunu takip etmek zorunlu degil.

Kurslara da girmek zorunda degilsiniz fakat RHCE biraz zorlu bir sınav. Sektör tecrübeniz varsa da konu baslıklarına hakim oldugunuzu düsünüyorsanız egitim almanıza gerek yok. Yine de sunu söylemeliyim ki sektörün kıdemli mühendislerinin RHCE sınavında kaldıklarına sahit oldum, bunu da göz önünde bulundurun.

Red Hat'in bir sayfası vardı, kısa bir coktan secmeli test yapıp hangi seviyeden baslayabileceginizi söylüyordu, ona bakabilirsiniz.

--
Deniz Parlak | System Engineer
LFCS - OCA - RHCSA - RHCE