Gabor Gombas wrote:

> Az eredeti levelben "apt-get install --reinstall" szerepelt minden
> erdemi indoklas nelkul, ettol a pillanattol szamomra "ossze-vissza
> barkacsolt"-nak minosul.

Lehet, hogy rossz döntés volt. A közelmúltban két gépemen is winchester
összeomlás volt (a thread címe: Ciripel a winchester). Az egyik gépen
még a chkrootkit futtatása is hibákat jelzett - nyilván hibás
szektorokat próbált meg olvasni. Erre nekiálltam az e2fsck-val
badblockokat keresni (-fcpvy kapcsolókkal). Azóta hibajelzés nélkül fut
le a chkrootkit. Ebböl arra következtetek, hogy a rendszer korábban
1. feltelepült
2. hibás lett a winchester
3. a hibás helyekröl próbált meg olvasni (pl törölt könyvtárakat).

tehát a badblock letárolta és használhatatlannak jelölte a hibás
szektorokat, a rendszer viszont továbbra is onnan olvasta volna a
telepített programokat.

Véleményem szerint ezen úgy tudok segíteni, hogy a csomagot újra
telepítem, mert ekkor nem kerül semmi sem a hibás szektorokba, új,
hibátlan helyre töltödik be.

dpkg-reconfigure ezen nem segít, hiszen a hibás helyen levö dolgokat
olvassa (olvasná) újra.

Ha van az apt-get --reinstall helyett más megoldás a hibássá vált
csomagok ismételt telepítésére, írd meg. (Arra sincs módszerem, hogy
honnan tudom meg, hogy mi az, ami megsérült...)

Minden ötletnek örülök!!  Üdv, János