Elnézést, ez a kérdés eléggé offtopic. De senki mástól nem tudom megkérdezni. k3b és makedvd programok igen gyakran lezáratlan lemezt készítenek. Ezeket a legtöbb DVD nem olvassa be. NERO-val megnézve (ha sikerül) ott tündöklik egy felirat, hogy a lemez nyitott állapotban van, lezáratlan. Én még soha nem készítettem multisession lemezt, és tudomásom szerint a DVD nem is kezeli. A gép az ide-scsi boot paranccsal indul. Most elkaptam egy ilyen esetnek a kimenetét. Ime:

/dev/dvd: "Current Write Speed" is 4.1x1385KBps.
:-? the LUN appears to be stuck writing LBA=310h, retry in 141ms
/dev/dvd: closing disc
:-[ CLOSE SESSION failed with SK=2h/ASC=04h/ACQ=07h]: No medium found
/dev/dvd: reloading tray

1. Eddig a k3b, growisofs, makedvd programoknak csak az alapértelmezett parancsait használtam. Nem elég?

2. Van-e olyan program, amellyel a short lead out és a nyitva maradt lemezeket szabályosan le lehet zárni?

Üdv, János