On Wed, 6 Sep 2006, Szabo Istvan wrote:

> Az LVM-et szeretném használni, de egy hasonló hibánál mennyire "macerás" a
> hibás vinyó cseréje? Ha kiveszem az LVM-ből, a vinyót és beteszem egy
> másik gépbe, akkor gondolom semmi hasznavehetőt nem fogok rajta látni

LVM-es disket atvive masik gepben szepen mukodik. Kiveve, ha ott mar van
ugyan olyan nevu VG. De ez is megoldhato: offline VG atnevezheto.

> Persze, lehetne RAID-el kombinálni az LVM-et, de jelen esetben csak ez a
> 2db vinyó fog rendelkezésre állni, amik ráadásul nem is egyformák (36GB és
> 160GB).

md0: raid1, swap
md1: 512M, ext3, LVM nelkul
md2: 36G-bol ami marad + ugyan ekkora particio a nagy diskorl -> vg1
volume group
nagy disk maradek: vg2.

A vg1-bol es vg2-bol az ossz terulet 50-60%-at osztanam ki indulaskor,
xfs-el. Ha valamelyik LV kicsinek bizonyul, ropteben atmeretezheto.

Ebbol a szisztemabol konnyu lesz atallni a 2x160G full raid1 elrendezesre.

Udv,
 LAJBER Zoltan               Szent Istvan Egyetem,  Informatika Hivatal
  Experience is something you don't get until just after you need it