Ma szokatlan hibaüzenetet kaptam:

df: A beillesztett fájlrendszerek tábláját nem tudja olvasni: Be/kimeneti hiba

Ezen a gépen debian sarge és windows XP van. A boot folyamtot GRUB vezérli. A hibát feltételezésem szerint az okozta, hogy a qemu programot futtattam. qemu alatt a szokásos módon feljött a GRUB betöltő menü. Innen futtattam a linuxot és a memtestet. Utána kipróbáltam azt is, hogy qemu alól elindítom a windowst - ami lefagyott. Ezt xkill-lel lelőttem. Ezek után szólt a kollégám, hogy qemu alól nem szabad windowst futtatni, mert hazavágja a partíciós táblát. A partíciós táblát hardver hiba is hazavághatja, persze. Más szoftvert tudtommal nem futtattam, ami hasonló hibát okozhatott volna.

A betöltést egy kis önálló partícióból végzem: /dev/hda1.
Nem merem újraindítani a gépet, mert ilyen üzeneteket kapok:

ls: /etc/mtab: Be/kimeneti hiba

Hogyan lehet rendbehozni ezt a feltételezhetően hibás partíciós táblát? A googlén nem volt találat - nyilván más is belefutott ebbe a hibába, de a hibaüzenet angol nyelvü volt.

Üdv, János