On Tue, Oct 10, 2006 at 09:04:51PM +0200, LiRul wrote:

> Nos koszi mindenkinek a valaszokat, valoban 2.6 lehet a hunyo. Keritettem
> hamarjaban ket regebbi configot (P3 es P2) 2.4.27 es .32-es kernellel,
> mindket helyen nyolcezer folotti az ertek. Mas akarmilyen felepitesu,
> de 2.6-os kernelt futtato gepen 4096-nal nem talaltam nagyobbat -- ami
> persze meg mindig nagyon jo lenne az atlag 160 helyett...

Nem is fogsz nagyobbat latni, mert 4096 a pool merete. Kernelforras,
drivers/char/random.c, INPUT_POOL_WORDS-ot novelheted, ha akarod. De
inkabb azt nezd meg, ki hasznalja ok nelkul a /dev/random-ot. SSH kulcs
vagy certificate generalasakor persze kell a /dev/random, de ha nem vagy
CA, akkor ez eleg ritka kell, hogy legyen. Mindenki masnak eleg a
/dev/urandom is, ami nem csokkenti az osszegyujtott entropiat.

> Ezt utolag kideritettem, hogy a kerdeses lapon nincs is hw random
> generator, ergo teljesen felesleges.

Ha van alaplapi hangkartya, es kelloen vacak (= zajos), akkor
megprobalhatod elobanyaszni az audio-entropyd-t valahonnan. Persze ekkor
nem art megoldani, hogy az audio ki- es bemenetekhez ne ferhessen hozza
senki (se fizikailag, se programbol), kulonben fujhatod a veletlenseget.

Gabor