M. Csabi írta:
> Sziasztok,
>
> Az alabbi problema megoldasara kernek segitseget, hogy hogy oldjam meg...
>
> Szeretnek irni egy scriptet, amelynek megadom a mbox formatumu leveleket
> tartalmazo folder nevet, amely tobb ezer levelet tartalmaz...
> A script automatikusan tudna, hogy a levelnek hol van az eleje es vege,
> s automatikusan elindulna az 1. leveltol, vegigmenne az osszes levelen.

Szerintem az mbox2mdir jól felszabdalja a mailboxot, és utána 1 levél/1
fájl alapon végiglépkedhetsz rajtuk.

> A kriterium:
> Amihez van csatolva melleklet, arra a levelre rakerdezne hogy "kirakja-e
> a csatolast vagy torolje-e a levelet es mondjuk az "e" es "d" betukkel
> lehetne valasztani.

read -n 1 karakter

> Amely levelnek nincs melleklete, arrol automatikusan tovabblepne...

Definiáld, mit tekintesz mellékletnek?
Egy forwardolt levelet? HTML/text part? Ugyanis igen sokféle lehet.
A reformime -i megmondja Neked egy levélről, hogy hány részből áll, azok
milyen mime kategóriába tartoznak, mi a nevük.
reformime -s 1.2 -xpart-
parancs pl. a levél második részét egy part-<filenév> fájlba menti úgy,
hogy ha pl. base64-ben volt, akkor dekódolja.

> Meg lehet-e ezt csinalni ? (en meg sajnos eletemben nem irtam egyetlen
> shell scriptet sem. :((((

Szerintem ez kezdésnek nem egy rossz feladat :-)