hello,

> Es? Miert ne tudnad letrehozni?

> md-vel nincs tapasztalatom igy, de ugye LVM ala pl. lehet ugy letrehozni
> PV-t, hogy az egesz diszk device a PV. Felesleges particionalni.
eddig ugy tudtam, hogy elofeltetele az md-nek a particio meglete,
es annak a _tipusa_ (0xfd).

Most gyorsan utana olvastam, hirtelen ezt talaltam:
http://tldp.org/HOWTO/Software-RAID-0.4x-HOWTO-2.html
"Software RAID has one further important distinguishing feature:
it operates on a partition-by-partition basis, where a number of
individual disk partitions are ganged together to create a RAID
partition."

Ettol fuggetlenul lehet, h mukodik particio nelkul is, most nincs
idom/lehetosegem kiprobalni.

> Ha tetszik, akkor dd-vel kinullazhatod az egesz diszket, vagy akar
> fdisk-kel irhatsz ra a particios tabla helyere egy particios tablat.
mar' ha nincs hasznalatban a diszk. :)
konkretan felmountolva nem volt az md eszkoz, de en ugy gondolom,
hogy ha egy /dev/sdc eszkoz hasznalatban van, akkor az ot
hasznalo alkalmazas vegye eszre, hogy az ot tartalmazo
_particiot_ nem lehet hasznalni.

> Nade most komolyan. Miert ne engedne?
amiert fent irtam.

> Egy adott eszkozt mondjuk nem hasznalhatsz fel ketszer. De az sdc es az
> sdc1 ket kulon eszkoz.
ezt nem tudtam eddig.

koszi:

a.