A gépemben két IDE winchester van:
80 Gbyte Samsung /dev/hda és 40 Gbyte Maxtor /dev/hdb
Néhány hónapja elszúrtam a boot rekordot, valószínüleg a qemu hibás
futtatásával. A Maxtor elötte és utána is egyre gyakrabban jelzett
szektorhibákat. Két hete a boot szektor végleg kinyíródott. Indításkor
kiírta (magyarul), hogy nincs operációs rendszer. Szerencsére már
elözöleg csináltam grub boot floppyt.

grub-install /dev/hda hatására egyre rosszabb lett; az indítási
hibaüzenet átváltott angolra. És nem bootolt.
(A jelzett lépések közt mindíg teljesen kikapcsoltam a gépet.)

Ekkor lehúztam a hibás második diszket. És láss csodát: a gép
lefagyott már a BIOS setup közben. Meg sem jelent a BIOS ablaka.

Erre visszadugtam a hibás wincsesztert, kitöröltem az fstab-ból a
hdb-re vonatkozó sort. Utána "grub-install /dev/hda"; reboot,
és újabb (ezúttal jó) csoda: a gép most rendesen bebootol:
a Windows is, a linux is, és a memtest+ is, amit többször futtattam!
Lehet-e ilyen kölcsönhatása az egy kábelen lógó két winchesternek?
Megfér-e egymással a Samsung és a Maxtor? (eddig megfért)
Mi okozhatja, hogy egy winchester lehúzása üzemképtelenné teszi a
gépet? Ennyire!
Mi okozhatja, ha a grub-install eredménytelenül fut le? (esetleg a
_másik_ winchester hibájából?)

Üdv, János