Az a problema merult fel, hogy ha (pl.) thunderbird-bol probalok bizonyos
tobb cimzettes levelet kuldeni az SMTP szerverunkon keresztul, akkor van
amikor csak szaladgal a kek csik, majd egy ido utan visszajelez, hogy a
szerver elutasitotta az SMTP kapcsolatot v. ilyesmi.

Az SMTP szerveren exim4 (lenny) figyel, de a logjaiban semmi okat nem
latom, hogy miert hiusul meg a level kuldes.

Tovabb tesztelve, az derult ki, hogy neha van egy-egy cim, amit "nem
szeret" az MTA es ha az kikerul a listabol, akkor sikerul a kuldes...
(persze ez nem tuti, de mintha ilyesmi lenne az ok)

De erre vonatkozolag megint nincs semmi az exim logokban. (most pl. egy
fibermail.hu -s cimmel lehetett gond)

Bar nem vagyok nagyon otthon a levelkuldesi protokollban, de ennek nem ugy
kellene mukodnie, hogy az SMTP szerver szepen atveszi a klienstol a
levelet, aztan probalkozik vele, es aztan ha olyan cimeket talal, amit
nem tud feloldani, vagy kapcsolatba lepni vele, akkor arrol egy ido utan
ertesiti a levelkuldot? (persze, ennek ertelmezese tobbes cimzettnel
megint kerdeses lehet...) Mindenesetre nekem ugy tunik mintha a
levelatvetelnel egybol vegigprobalna az osszes cimet (ill. annak MX-et),
es ha az OK akkor berakja a queue-ba. Ami persze nagy cimlistanal kicsit
gazosnak tunik, mert mi van, ha nem megy egybol a nevfeloldas, stb.?

Nem tudom, hogy ebbe a jelensegbe beleszamit-e, de termeszetesen van
mailscanner is a szerveren, tehat van egy exim4_incoming meg egy outgoing
queue.

Ja, most probalom a fibermail.hu egyik MX-et:
# telnet mx-one.avpms.hu 25
Trying 85.90.160.120...
Connected to mx-one.avpms.hu.
Escape character is '^]'.
helo galilei
554 SMTP protocol violation
Connection closed by foreign host.

(Mi ez az 554-es hiba?)

Szoval, itt most thunderbird, exim, lenny v. SMTP sajatossagrol van szo?

--
sZs