On Fri, Oct 09, 2009 at 03:20:39PM +0200, Lajber Zoltan wrote:

> Szerintem nem. Ahogy a DNS-nel szet kellet valasztani az authorativ es
> rekurziv funkciot, ugy illik szetvalasztani az SMTP-t is.
> TCP/25-on szerverek beszelgetnek. User beszeljen a TCP/587-en,
> termszetesen auth-olva.

Attol fugg. Idonkent egyszerubb a mail szervernek elmagyarazni, hogy mi
a helyzet (lasd authentikacio nelkul nincs relay), mint a felhasznalokat
ravenni, hogy allitsanak be masik portot. Persze a "mail szerver" sem
feltetlenul egy darab dobozt jelent, es az sem feltetlenul igaz, hogy az
user cimtartomany felol a 25-os port ugyanazt jelenti, mint a vilag
felol a 25-os port, hiaba latszolag ugyanaz az IP cim.

Gabo