Tudom, hogy ezen a listán off-topic, de a linux kezdőn már megkérdeztem,
és végignyaltam a Gugglit is, eredmény nélkül. A körülmények:
Windows Domain beléptetéses rendszert építettek ki. Ebben a környezetben
akarok linux lenny alatt dolgozni (desktop).
A munkacsoportok neve eltérő.
A CUPS nyomtatás néhány hétig működött nekem így:
smb://passwd:u...@workgroup/szerver_IP/nyomtató
Amikor ez a lehetőség megszűnt, felraktam ninden felrakhatót, beleértve
a turboprint-et is és a linuxprintig erre vonatkozóanyagait (pdd).
A másik nyomtatónk hozzáférését nmap segítségével olvastam le. A 9100-as
port minősítése: "open" (nem filtered!). Elérését beállítottam így:
socket://IP_ADDRESS:9100
A turboprint tesztje rendben találja a kapcsolatot! Ezután nyomtatnék.
Ekkor a következőt csinálja:
közli, hogy nincs bekapcsolva a nyomtató
Kis animációval jelzi, hogy hány százaléka ment át a dokumentumnak
Utána közli, hogy a nyomtatás átment, 100 %.
De kapcsolat továbbra sincs
A nyomtató meg se rezdül. (CANON imageRunner 2016)

Néha elkészíti nekem a debug kimenetet, de annak nem tudom értelmezni a
sorait. Ami gyanús benne, hogy authentikációt emleget.
Ezt speciel nem értem, mert Windows alatt nincs semmilyen különleges
authentikáció. Ha valaki ismeri a domain-es hálózatok felépítését,
legyen szíves megdobni néhány releváns résszel. Legalább, hogy mire
keressek rá a NET-en.    Üdvözlettel  János

U.I. Windows alatt be kellett állítanunk valamit, hogy ne kérdezze le a
nyomtató állapotát. Ehhez én nem nyúlhatok, mert ez a
rendseraminisztátor jogosultsága. És ilyen egyetlen linuxos programban
sem telálható.

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4517 (20091017)

http://www.eset.hu