On Wed, Dec 02, 2009 at 05:15:36PM +0100, szistvan wrote:

> virt-install --connect qemu:///system -n vm11 -r 512 --vcpus=2 --disk
> path=/dev/vg0/vm11 -c ~/debian-500-amd64-netinst.iso --vnc --noautoconsole
> --os-type linux --os-variant debianLenny --accelerate --network=bridge:br0
> --hvm
>
> Természetesen a netinst iso jó helyen van, LVM rendben, a parancs után azt
> mondja elkészült, belépve a virsh-be és list, mutatja, hogy a vm11 fut. Na
> eddig tartott az örömöm, mert a fenti leírásban grafikus környezetre utal
> vissza, hogy ott hogyan tovább. A virsh-be pedig hiába írom be a "console
> [...]

HVM eseten a console az soros portot jelent. Szoval. Mindenkeppen kell
egy "--serial pty", hogy legyen virtualis soros portod. Aztan lehet,
hogy kell a "--nographics" (a virt-install man nemely verzioja azt
allitja, hogy ekkor lesz automatikusan soros konzolod, ujabb verziok azt
mondjak, csinald magad). Ha a --nographics nem jon be, akkor kell egy
"--extra-args "console=ttyS0", hogy a guest kernel is kepben legyen.

Egyebkent meg nezd meg a domain XML-t, amit a virt-install gyartott;
az <os> alatt a <cmdline>-en belul kell a "console=ttyS0 console=tty0",

Ezenkivul a VM-en belul a /etc/inittab-ban kell, hogy hallgatozzon egy
getty a ttyS0-n; ugy hirtelen fogalmam sincs, hogy a Debian installer
ezt megcsinalja-e. Ha nem, akkor allitsd le a guest-et, mountold fel az
fs-t, ird at, umount, mehet.

A qemu-ban manapsag van mar valami virtio console tamogatas is, de a
libvirt ugy latom, meg nem tud rola.

Gabor